НЕБЕЗПЕЧНІ ІНТЕРНЕТ-ГРУПИ, ІГРИ, КВЕСТИ, ЧЕЛЕНДЖІ

           
 

Останнім часом у мережі Інтернет поширеними стали квести, інтернет-ігри, челенджі й так звані групи смерті, які доводять дітей і підлітків до самогубства. Зокрема, за 2021 рік 137 дітей від 8 до 17 років скоїли суїцид. Ігри підлітків зі смертю траплялись у дитячому середовищі ще до появи інтернету: існували так звані ігри-випробування: постояти на рейках перед поїздом і зіскочити в останній момент, стрибнути з моста у воду, зачепитися за тролейбус і проїхати до наступної зупинки. Ці, так би мовити, «перевірки на хоробрість» дозволяли сміливцям отримати заряд адреналіну та підвищити свій авторитет серед підлітків. Ними, зазвичай, рухають або бажання отримати адреналін, або прагнення самоствердитися, або дитяча цікавість, або все це разом.

    Із розвитком мережі Інтернет у соцмережах можна знайти багато постів про небезпечні віртуальні ігри серед підлітків. Наводимо неповний список назв можливих груп смерті у соціальних мережах: «Кити пливуть угору», «Розбуди мене о 4:20», «f57», «f58», «Тихий дім», «Рина», «Няпока», «Море китів», «50 днів до мого ...». Хештеги: #дімкитів, #морекитів, #ЧумацькийШлях, #150зірок, #ff33, #d28, #хочувгру, #біжиабовмри, #таблетки, #чтобудетесли. Записи в акаунті соцмереж цифр 50 і менше, а також зображення китів, зокрема які літають, метеликів та єдинорогів.

      Йдеться про закриті групи в соцмережах та закриті акаунти в Інстаграм, де адміністратор групи або власник акаунту втягують у гру підлітків, стимулюючи до виконання певних завдань. Діти,  які бажають взяти участь у грі, розміщують на своїх сторінках у соціальних мережах пост із запитом на гру і супроводжують його певним хештегом. Відомі такі рядки-запити: «Синій кит за мною повернеться, він прийде і гра почнеться», «Забери мене, кит, у свій #тихий дім. Пограємо з тобою удвох», «Випий 40 таблеток і подивись, що буде» та інші. 

     Поширення небезпечних інтернет-розваг відображає проблеми, які є не лише в дітей, а й у дорослих та суспільстві загалом. Завдяки створенню віртуального світу, віртуальних друзів, віртуального спілкування та віртуального життя відбувається  втеча особистості від реальності, де смерть також здається віртуальною.

     Сутність подібного роду квестів полягає в тому, щоб під виглядом розуміння і переймання проблемами спілкування підлітка з соціальним оточенням:

а) посилити його ізольованість від реальних соціальних стосунків;

б) посилити емоційну залежність від групи та її очільників;

в) маніпулювати поведінкою, настроями, цінностями учасників групи.

      Тому, з метою  забезпечення достатнього інформування дітей стосовно проблеми безпеки в Інтернеті, зменшення рівня негативного впливу Інтернету на психологічне, емоційне і фізичне здоров'я підлітків, розширення та поглиблення знання про безпечний Інтернет;  розвитку вміння спілкуватися в соціальних мережах та чатах . Разом з учнями-мешканцями  було проведено роз'яснювальну роботу "Небезпечні інтернет-групи, ігри, квести, челенджі" з презентацією. 

       Значення виховного заходу полягає у наголошенні про небезпеку, яку приховує Інтернет та шляхи подолання його негативного впливу на учнів. Підлітки ознайомилися з такими поняттями як інтернет-серфінг, фішинг, софт, кібер-булінг, кібер-грумін. Даний захід мав не лише інформативний, а й профілактичний характер, учні-мешканці зможуть уникнути загрозам зі сторони мережі Інтернет.





Коментарі

Популярні публікації